Loading
Учитава се...

ГИЗ ИМПАЦТ радионица „ Израда комуникационе стратегије у области заштите животне средине“

Објављено: 03/06/2013

Сортирање отпада, постављање контејнера за различите врсте смећа, превенција стварања отпада, увођење раздвајања отпада у зградама општинсих управа, компостирање баштенског отпада, укључивање родно осетљивих група у област управљања отпадом и отпадним водама само су неке од планираних активности за заштиту животне средине у општинама Александровац, Бела Црква, Крупањ, Куршумлија и Свилајнац – пилот општинама ГИЗ ИМПАЦТ пројекта.

 Ове активности договорене су на дводневној радионици у Београду 29. и 30. маја 2013. као део акционог плана за имплементацију комуникационе стратегије. Циљ радионице је повећавања нивоа свести грађана о значају здраве животне средине и њиховим укључивањем у одговорно понашање према природи. Представници 5 општина и њихових комуналних предузећа уз подршку ГИЗ ИМПАЦТ пројекта и консултаната за родну равноправност и комуникације, анализирали су у оквиру СWОТ анализа (снаге, слабости, шансе и претње) и тренутно стање, циљне групе и актере за комуникацију. Издвојене су и кључне теме комуникација у области заштите животне средине. Циљ је да се у одређеном временском периоду утиче на промену ставова грађана о заштити животне средине , начинима прикупљања и управљања отпадом и сагледавању отпада као ресурса.

 Анализирајући стање представници општина истицали су лошу економску и социјалну ситуацију као један од кључних разлога ”гурања” заштите животне средине у други план и недовољну обавештеност становништва о штетним утицајима које разне врсте загађења имају на здравље грађана.  

 Учесници радионице из ових пет општина сматрају да успех пројекта  зависи од добре сарадње с локалним медијима и комуникације с циљним групама и актерима.

 С тим у вези треба да се  побољша квалитет званичних информација и убудуће ће се много више пажње посвети јавним дебатама с циљним групама, постављању информативних пултова по парковима, амбулантама и домовима здравља, а биће коришћене и локалне манифестације као место за извођење активности везаних за заштиту животне средине и за бољу информисаност грађана. Побољшаће се и сарадња с локалним медијима, прилагодити комуникациона средства старијој популацији а користиће се и метод кампање ”од врата до врата” како би се, рецимо, промовисао нови приступ одлагању отпада или објаснило да је заштита животне средине у функцији привредног развоја општине и развоја локалне инфраструктуре. Готово све општине покушаће да доведу у везу развој туризма на свом подручју са здравом и очуваном животном средином те је због тога важно да се оспособе за рационално управљање отпадом и отпадним водама.

 

 

covid
covid
covid
covid